Ma kifigyeltem, hogy a városban látható szövegek 99 százaléka termékértékesítési célból születik. Ez a felismerés megdöbbentett. Gyakorlatilag csak a tömegközlekedési tájékoztatók és az utcanév táblák jelentenek kivételt. Az utcák olyanok, mint egy folyó, aminek a partjáról horgászok ezrei dobnak be azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb halat kapják ki, köztük ha lehet téged is. Mivel az írott szöveg az olvasni tudó embernek gondolatkényszer is egyben, a városi utazás egy folyamatos "szükségem van rá - nincs szükségem rá" gondolatkörön tart. Persze próbálkozhatsz saját gondolatokkal, de szinte biztos, hogy a rád bedobott csalik kizökkentenek ezekből. Ezután rájöttem, hogy Berlinben miért tetszett az a rengeteg, sokszor elképesztően igényes, néha több száz négyzetméteres graffiti, és hogy mennyire fontosak a parkok és zöld felületek egy városban. Ezek lekapcsolnak erről a körről, és valós gondolatokat szülnek, vagy egyszerűen nem nyomják el azokat. Persze a graffiti illegális, pedig a hatásokat nézve akár fordítva is lehetne. Na mindegy, azért van egy mindig kéznél lévő dolog, amivel kizökkenhetsz mindebből. Bármikor elkezdheted nézni az arcokat, és akkor minden városban felbukkannak a falakról hiányzó graffitik ezrei.
Arcok
2013.02.14. 22:18 Kuku
Szólj hozzá!
Címkék: berlin graffiti reklámzaj
A bejegyzés trackback címe:
https://politonic.blog.hu/api/trackback/id/tr765081090
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.